Звіт МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2019-2020 н.р.

Звіт голови методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу Кривенко Ю.М.


Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття») та концепція мовної освіти передбачають формування особистості, яка володіє даром слова – усного і писемного, умінням вільно, комунікативно виправдано користуватися засобами мовлення під час сприйняття, створення висловлювань у різних сферах, формах, стилях і жанрах мовлення, тобто забезпечення її всебічної мовленнєвої компетенції.

І діяльність методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу у 2019- 2020 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, на виконання державних програм викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу. Уся робота методичної комісії вчителів гуманітарного циклу підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві найбільш ефективно використати свої знання у впровадженні в життя мовної політики.

Методична комісія вчителів суспільно-гуманітарного циклу самодостатня та ініціативна, це гармонійне поєднання молодості й досвіду. Вона включає в себе вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови та історії і складається з 9 вчителів. Це висококласні фахівці, які глибоко знають свій предмет, володіють різноманітними методами і прийомами навчання, чутливо реагують на виклики часу, їм властивий високий рівень самоорганізації та самодисципліни, бачення близьких і далеких освітніх перспектив виховання дітей.

Ось уже кілька років вчителі суспільно-гуманітарного циклу працюють над проблемою «Формування соціально активної особистості учнів шляхом творчого використання традиційних методів та новітніх інформаційно-комунікативних технологій». Основні напрямки роботи:

  • вироблення інноваційного стилю діяльності кожного члена комісії з метою удосконалення уроку;
  • формування професійної компетентності, розвиток творчого потенціалу вчителя для підвищення рівня загальної культури учнів;
  • залучення до науково-дослідної та експериментальної діяльності вчителів;
  • формування соціальних і громадянських компетентностей школярів, розвиток вміння навчатися протягом життя.

Учителі об’єднання суспільно-гуманітарного циклу займаються постійним самовдосконаленням і саморозвитком, поглиблюючи як свої власне предметні знання, так вдосконалюючи навички методичної роботи. А здобуті знання застосовують на практиці не тільки в межах нашої школи. Так, цього року вчителі Абакумова О.О. (історія) та Дунієнкова О.Г. вийшли в фінальний (міський) етап всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2020» і навіть посіли там призові третімісця.

Методична робота в МК – це цілісна, заснована на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, та на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємопов’язаних мір, дій і заходів. Вона спрямована на всебічне підвищення кваліфікації і професійної майстерності кожного вчителя, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу МК в цілому, а в кінцевому результаті на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвиток конкретних учнів.

Свою роботу вчителі спрямовують на виявлення навчальних можливостей учнів, формування у них творчо-наукових здібностей, приділяючи особливу увагу вивченню навчальних предметів як об’єктів пізнання. Свідченням цього є високі результати, продемонстровані учнями під час предметних олімпіад. Зокрема, учні 10-Б класу Чабаненко Діана та Бацановський Андрій посіли 3 місця в районі на олімпіаді з історії та правознавства відповідно. Михайловська Анастасія (11 клас) і Ковалик Анна (8 – А клас) посіли 2 місце на районній олімпіаді з англійської мови, а учень 10-А класу, Красільщиков Олександр – 3 місце. Вже стала доброю традицією участь наших учнів у щорічному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика та Всеукраїнському конкурсі з українознавства «Патріот».

Наші педагоги багато працюють над тим, щоб предметом вивчення була не тільки нормативна складова навчального предмета (набір мовних правил чи дати історичних подій), але й взаємозв’язки з духовним життям народу, щоб на уроках учні пізнавали історію, культуру, традиції, менталітет свого народу. Так, уже не вперше наші учні взяли участь к щорічному конкурсі художнього читання віршів, присвяченому 206-й річниці з дня народження Т.Г. Шевченка.

У грудні в рамках Всеукраїнського тижня права вчитель Абакумова О.О. провела антикорупційний урок для учнів 10-х класів.

Більше 20 років театральний колектив «Мельпомена» під керівництвом Петрик В.В. бере участь у щорічному конкурсі театральної майстерності. Цього року оновлений склад колективу представив на розсуд суворого районного журі уривок із п’єси Олексія Коломійця «Фараони». Завжди творчо і з фантазією підходять до проведення уроків та виховних заходів Трачук Ю.В., Ляшко В.В. та Заводник О.П.

Активно йде співпраця вчителів суспільно-гуманітарного циклу із виховною службою. Так, безпосередню участь у підготовці учнів 8-х і 10-х класів до конкурсів Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») взяла учитель історії Абакумова О.О. А з учителем української мови та літератури Кривенко Ю.М. в рамках підготовки «Доброго діла» учні 8 класу спланували й провели низку заходів до Дня рідної мови.

Звісно, пандемія COVID-19 внесла свої корективи і не всі заплановані в школі заходи  та предметні тижні були проведені. Та вчителі суспільно-гуманітарного гідно прийняли цей виклик. Вони швидко зорієнтувалися в ситуації і змогли організувати дистанційне навчання для школярів. Педагоги створили нові чи відновили роботу в уже існуючих блогах. Вони тримали зв’язок з учнями і батьками через Вайбер, майже всі вчителі створили класи classroom.google, у яких розміщали завдання для учнів та навчальні матеріали, що допомагали  їм опановувати матеріал на відстані. Аби забезпечити успіхи у навчанні, вчителі пропонували учням готові й створювали власні інтерактивні вправи, вели спілкування в соціальних мережах і навіть створювали власні відео уроки. Така небайдужість і творчий підхід вчителів суспільно-гуманітарного циклу допоміг школярам успішно подолати цей складний період, а декому навіть покращити свої академічні здобутки.

Тож, наші вчителі завжди у пошуках шляхів, форм і методів, які б давали можливість розвивати в учнів здатність мислити та бути творчими людьми.

Поділитись
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Автор: Кривенко Юлія

Можливо, вам сподобається...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

132 / 0,685 / 65.57M