Повторення й узагальнення вивченого з теми «Іменник» +відеозвіт. 6 клас

Конспект уроку з української мови у 6 класі на тему: “Повторення й узагальнення вивченого з теми «Іменник» (У світі моди)”. Презентація до цього конспекту розташована за адресою – uchilka.in.ua/prezentacija-povtorennya-j-uzagalnennya-vyvchenogo-temy-imennyk/

 

Відеозвіт проведеного уроку у 6 класі



Конспект уроку

Тема. Повторення й узагальнення вивченого з теми «Іменник» (У світі моди)

Мета: узагальнити й систематизувати вивчене про іменник як частину мови; навчитися виконувати морфологічний розбір іменника в процесі пошукової діяльності; розвивати логічне мислення учнів, уміння оперувати  лінгвістичними термінами; соціальну, інформаційно-комунікаційну, естетичну компетентності; виховувати потребу пізнавати мовні глибини, зацікавленість модними тенденціями.

Обладнання:  дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Тип уроку: систематизація й узагальнення вивченого матеріалу (урок-телепередача).

ХІД УРОКУ

Епіграф уроку

Мода – це не лейбли і не марки.

Мода – це те, що сховано глибоко у вашій душі.

Ральф Лорен

 

І. Організаційний момент

Слово вчителя.
Доброго дня, любі діти! Сьогодні  вперше в прямий ефір виходить телеканал «Іменник», і вам представлено унікальну можливість стати його першими глядачами і активними учасниками знімального процесу.

Увага! Увага! Ефір!

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

І як справжні «акули пера» ми, перш за все, візьмемо  наші ручки і запишемо тему нашого телевізійного уроку «Повторення й узагальнення вивченого про іменник як частину мови».

А тепер прочитаймо епіграф на дошці. Як ви вже, напевно, здогадались, підзаголовок уроку – «У світі моди».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

До слова запрошується диктор телеканалу «Іменник» ____________________, що ознайомить нас із розкладом телепередач на сьогодні, 12 лютого.

  1. Наша постійна рубрика «Актуальне інтерв’ю».
  2. Інформаційний вісник «Дещо з історії моди».
  3. Лінгвістична гра-дослідження «Український модельєр».
  4. Модний показ «Стильні родзинки до шкільної форми».
  5. «Модний вирок».
  6. Слово кутюр’є.

ІV.  Актуалізація опорних знань учнів

1.Рольова гра «Актуальне інтерв’ю»

Слово вчителя. Розпочинаємо ефір нашою постійною рубрикою «Актуальне інтерв’ю». На прямому зв’язку наш кореспондент _____________________,  який з’ясує, чи добре ви, наші глядачі, засвоїли теоретичний матеріал. Вітаю тебе, ___________________.

Запитання кореспондента:

  1. Що називають іменником? (Іменник – самостійна частина мови, яка називає предмет чи особу, відповідає на питання хто? що?)
  2. За якими морфологічними категоріями змінюються іменники? (Належать до певного роду і відміни, змінюються за відмінками і числами, можуть бути загальними і власними, вказувати на істоту чи неістоту).
  3. Скільки відмінків має українська мова? Чи всі вони мають питання? (7. Кличний не має).
  4. Які іменники належать до спільного роду? (Іменники, що можуть називати осіб, як чоловічої, так і жіночої статі, мають закінчення –а, -я. Називають особу за рисами її поведінки, наприклад, базіка, писака, староста).
  5. Чи всі іменники змінюються за числами? (Ні. Деякі іменники вживаються лише в однині чи множині. Наприклад, двері, окуляри, радість, щастя, горе).
  6. На скільки відмін поділяються іменники в українській мові? (На чотири).
  7. Які іменники належать до І відміни? (Чоловічого і жіночого роду із закінченням –а, -я).
  8. До ІІ відміни належать іменники середнього роду. Чи належить іменник плем’я до ІІ відміни? (Ні, це іменник, у якому при відмінюванні виникає суфікс –ен-. Він належить до IV відміни).

Увага! Увага! У нас проблема зі звуком!

Надалі відповіді на запитання передаємо графічно:

  1. До третьої відміни належать іменники ___________________ та іменник ___________. (жіночого роду без закінчення, мати).
  2. Іменники батько, озеро, поле належать до __________ відміни. (IІ).
  3. У реченні: Не було б щастя, так (не)щастя допомогло частка не пишеться __________. (разом).
  4. Складні іменники із першою іншомовною частиною екс-, віце-, міні-, максі-, лейб-, обер- пишуться _________________________. (через дефіс).
  5. Суфіксив(о), що вживається для вираження збірних, понять, які означають матеріал або продукт праці, пишемо тільки з и, окрім слова _________________.( Марево).

Перевірка написаного за слайдами презентації.

Дякую, _____________.

На цьому ми завершуємо наше інтерв’ю і переходимо до наступної програми ефіру нашого телеканалу «Дещо з історії моди».

  1. Інформаційний вісник «Дещо з історії моди»

Розповідь кореспондента супроводжується мультимедійною презентацією.

Кореспондент.

Мо́да (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.
Мода в одязі — це зміна форм і зразків одягу, яка відбувається протягом порівняно коротких проміжків часу..

Ідеал жіночої краси історично змінювався. Так в античній скульптурі підносилися прекрасні оголені жіночі фігури із гармонійними пропорціями. В Середньовіччя тіло стало вважатися «гріховним», тому всі частини жіночого тіла стали покриватися одягом. У Середні віки мода змінювалася мало, особливо для чоловіків. Згодом у різні часи загальноєвропейську моду стали визначати Італія, Іспанія, Англія, Франція. У XVIII ст. Франція стала визначальною світовій моді. Для Англії, яка намагається конкурувати з Францією, характерний строгий (класичний) стиль. Ця тенденія зберігається і в сьогодніші часи.

Найбільш відомими представниками французької моди були — Рішельє, мадам Помпадур, її наступниця мадам Дюбарі (Марія Антуанетта, страчена під час революції. Збереглось 500 малюнків з нею у різніх сукнях). Надалі мода видозмінюється, з Парижем пов’язують історію високої моди — «от кутюр», яку створює невелика кількість впливових модельєрів, які працюють на Єлісейських полях. Засновником моди високого стилю вважають Чарльза Фредерік Ворт, якого у 1860-х стали називати «некоронованим королем» паризької моди.  Високі стандарти паризької моди утверджувала знаменита Коко Шанель, яка стала вносити моду для більшої кількості споживачів з усіх верств населення. У післявоєнний час найбільш відомий модельєр Крістіан Діор понад усе намагався якнайкраще «одягати жінок і робити їх більш красивими».

Слово вчителя

Тепер ви трохи більше знайомі зі світом моди. А зараз настав час досліджень.

Випишіть із останнього речення всі іменники, визначте їх рід, число, відмінок, відміну.

А нашу дослідницьку роботу продовжить лінгвістична гра-дослідження «Український модельєр».

  1. Лінгвістична гра-дослідження «Український модельєр»

Ролик про Андре Тана.
Слова кореспондента.
Андре́ Тан (справжнє ім’я – Андрій Тищенко, народився 26 жовтня 1982 року в селищі Комсомольське Харківської області) —український модельєр і дизайнер одягу.

Закінчив  факультет моделювання Харківського текстильного технікуму, потім Київський університет технології та дизайну. Винахідник стилю СМАРТ КУТЮР.

Андре Тан, нагороджений  в номінації «Дизайнер року» на церемонії конкурсу «Фаворити Успіху – 2008».

Зараз його зараховують до десяти  кращих модельєрів України.

 

Завдання: записати останнє речення в зошит і зробити морфологічний розбір іменників.

  1. Показ мод
    На адресу телепрограми «Модний вирок» надійшов дивний лист. У ньому знаходився наказ директора школи №85 ______________ «Телекомпанії 6- Б класу «Іменник» забезпечити трансляцію модних родзинок до шкільної форми для учнів нашої школи»Виконуємо наказ, адже слово директора – закон.
    У студії працюють наші власні кореспонденти

____________________________________________________________
1. Усе рідше нас радує тепле сонечко, а так хочеться свята. Не дивлячись на сірі й сумні вулиці,  опале  листя, так хочеться бути веселими і неперевершеними.

2. Виділитися з натовпу однокласників, не порушуючи основних принципів шкільної форми та ділового стилю нам допоможуть модні тенденції цієї зими. Знову в моду повертаються  туніки, піджаки, кардигани, спідниці, кашемірові пальта, кашне і взуття із завуженим носиком.

 

  1. Завжди залишатися в тренді допоможе українська вишиванка, яка вже не одну сотню років є модною на всій територій України.4. Унікальний і неповторний образ юнака чи дівчини нашої школи створять стильні аксесуари: шарфи, сумки і клатчі.5. Серед учнів нашої школи цієї осені особливо актуальними є декоративні браслети. Щоб виглядати модно і стильно, треба зі смаком підібрати модель.6. Крокуйте разом з новими тенденціями шкільної моди! Це запорука вашої креативності й доброго настрою.Спеціально для телекомпанії «Іменник».
  2. «Модний вирок»

Ще однин лист на адресу нашої програми ми отримали від класного керівника 6 – Б класу _______________.

«Шановні модельєри телепрограми «Модний вирок», звертаюсь до Вас із проханням. Є у нашому класі хлопчик, який дуже не любить носити шкільну форму. Замість піджака він одягає спортивну кофту, а на шию постійно чіпляє якогось бафа. Допоможіть мені із його перевтіленням, будь ласка».

Ну що ж, спробуємо задовольнити обох учасників цього непорозуміння.

  1. Слово кутюр’є

А доки наш герой перевтілюється, ми пригадаємо правопис складних іменників.

Розподіліть слова на дві колонки: в першу – ті, що пишуться разом, в другу – окремо. Якщо ви правильно виконаєте завдання, то з літер другого стовпчика зможете прочитати кінець вислову відомого дизайнера одягу Донни Каран.

“Дизайн – це вічна спроба з’єднати комфорт з люксом, практичність з ___________».

(мрією)

Мати-й-мачуха , дощомір, лісостеп, п’ятиденний, розрив-трава, перекотиполе, чорнозем, інтернет-магазин, євшан-зілля, верболіз, Перебийніс, півогірка, супергерой, Юрко-дурко, зоомагазин.

  1. IV. Підсумки уроку.

Добігає до кінця наш урок. Він показав, як кожен із вас засвоїв теоретичний матеріал, як навчився використовувати здобуті знання у практичних вправах.

Давайте ж поглянемо, як змінився наш герой за цей час.

  1. Домашнє завдання.
    Закінчив свою роботу канал «Іменник». Запишіть програму телепередач на наступний день.

1.Крок до зірок ( спільне завдання:  вивчити схему розбору іменника як частини мови).

2.Хвилина слави (підготуватись до контрольної роботи).

І на завершення я вам бажаю  в житті якомога більше червоних переможних доріжок, дякую за плідну роботу на уроці, дорогі мої модознавці!!!

 

Під час підготовки до уроку були використані матеріали сайту uk.wikipedia.org

Поділитись

Автор: Кривенко Юлія

Оцініть сторінку: 1 Зірочка? Чому?2 Зірки3 Зірки4 зірочки5 Зірочок - Відмінно! (оцінок всього: 3, середня оцінка: 4,67 з 5)
Loading...

Можливо, вам сподобається...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *