Контрольна робота за темою “Словосполучення. Речення. Головні члени речення” (8 клас)

Тестова контрольна робота у двох варіантах для учнів 8 класу.

Контрольний тест за темою «Словосполучення. Речення. Головні члени речення»
І варіант

  1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у варіанті (0, 5 бала)

    А. танцювати вальс

    Б. знання звичаїв

    В. лист від брата

    Г. дуже швидко

  2. ПРАВИЛЬНО виділено головне слово у варіанті (0, 5 бала)

    А. ішли співаючи

    Б. мрія про щастя

    В. берег моря

    Г. прийшли ввечері

  3. Простим є словосполучення (0, 5 бала)

    А. початок навчального року

    Б. засвоїти новий матеріал

    В. вивчив англійську мову

    Г. зупинилися поблизу дому

  4. Складним є словосполучення (0, 5 бала)

    А. хтось із друзів

    Б. перегляд цікавого фільму

    В. виконати згідно з планом

    Г. веселитися від душі

  5. Дієслівним є словосполучення (0, 5 бала)
    А. читання вголос

    Б. виконаний ідеально

    В. п’ятеро учнів

    Г. зрада товариша

  6. Іменниковим є словосполучення (0, 5 бала)
    А. допомога сусідові

    Б. вивчати сумлінно

    В. дуже голосно

    Г. списавши в зошит

  7. Лише словосполучення наведено в рядку (1 бал)
    А. написав вірш, промінь сонця, опанувати знання

    Б. Чорне море, посадити город, дорога праворуч

    В. цікавий мультфільм, вітер віє, смачна страва

    Г. кава з молоком, швидко й охайно, міцно тримати

  8. Простий підмет ужито в реченні (1 бал)
    А. Пролетіла зграйка чайок і зникла за лісом щогл (П. Панч).

    Б. Остап із Соломією звернули зі шляху на поле (М. Коцюбинський).

    В. Багато вогнів мерехтіло вдалині (С. Скляренко)

    Г. Сонце сідало за гору, поволі гасло в далеких водах (В. Близнець).

  9. Речення з простим присудком подано у варіанті (1 бал)
    А. Він з того тяжкого дня перестав ходити до річки (Д. Павличко).

    Б. Лось обтрушував із себе воду й скалки льоду (Є. Гуцало).

    В. І все одно хтось нам повинен відчиняти двері (М. Стельмах).

    Г. А сніг звичайним став (І. Жиленко).

  10. Речення зі складеним дієслівним присудком подано у варіанті (1 бал)
    А. Ми почали вивчати творчість Зірки Мензатюк.

    Б. Буде батько проводжати доньку.

    В. Він має бажання вчитися на відмінно.

    Г. Бабуся попросила придбати молока.

  11. Частиною складеного дієслівного присудка інфінітив є у варіанті (1 бал)
    А. Бажання творити добро залишилося зі мною.

    Б. Не вчи вченого їсти хліба печеного.

    В. Дідусь сів перепочити з дороги.

    Г. Чоловік дуже хотів допомогти.

  12. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид присудка (2 бали)
    Лице було сумним і зосередженим (Г. Тютюнник)
  13. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид підмета (2 бали)
    Михайлик з братом підійшли до школи.

Контрольний тест за темою «Словосполучення. Речення. Головні члени речення»
ІІ варіант

  1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у варіанті (0, 5 бала)
    А. шукати вихід

    Б. початок іспитів

    В. надзвичайно яскравий

    Г. мрія про літо

  2. ПРАВИЛЬНО виділено головне слово у варіанті (0, 5 бала)
    А. потрібний людям

    Б. уміння співати

    В. дуже багато

    Г. бажання вчитися

  3. Простим є словосполучення (0, 5 бала)
    А. подорожувати селами України

    Б. бігати навколо школи

    В. дуже виразно читати

    Г. займатися важкою атлетикою

  4. Складним є словосполучення (0, 5 бала)
    А. подарував чудові квіти

    Б. буду малювати картину

    В. виконати відповідно до наказу

    Г. дехто з нас

  5. Дієслівним є словосполучення (0, 5 бала)
    А. навчаючи музики

    Б. дуже старанно

    В. сонячний день

    Г. троє друзів

  6. Іменниковим є словосполучення (0, 5 бала)
    А. набрати води

    Б. радісно від почутого

    В. повернутися пізно

    Г. отара овець

  7. Лише словосполучення наведено в рядку (1 бал)
    А. навчати музики, шість олівців, червоний від сорому

    Б. пасти овець, читати книгу, день і ніч

    В. весела дівчина, буду працювати, кожен з присутніх

    Г. небесна блакить, склянка соку, найбільш високо

  8. Простий підмет ужито в реченні (1 бал)
    А. Там по лугу ходить табун коней (П. Куліш).

    Б. Один із них легенько струни срібнії торкає (Леся Українка).

    В. Опале листя за водою спливає у вечірній млі (М. Терещенко).

    Г. Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились (Є. Гуцало).

  9. Речення з простим присудком подано у варіанті (1 бал)
    А. Ні, любий тату, я буду слухатись! (Леся Українка).

    Б. Весна почала вже вбирати степ у зелені шати… (А. Кащенко).

    В. З тих пір риба стала жити на березі (Е. Андієвська).

    Г. Мені ж треба повну діжечку води натягати (В. Чемерис).

  10. Речення зі складеним дієслівним присудком подано у варіанті (1 бал)
    А. Хлопці намагалися не думати про небезпеку.

    Б. Туристи сіли перепочити.

    В. Батько порадив синові зайнятися спортом.

    Г. Дно було грузьке й замулене.

  11. Частиною складеного дієслівного присудка інфінітив є у варіанті (1 бал)
    А. Петро продовжував верзти нісенітниці.

    Б. Командир дав наказ зупинитися.

    В. Жінка попросила освятити хату.

    Г. Зневажати мову материнську – біда.

  12. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид присудка (2 бали)
    Зустріч з ними була небажаною (Г.Тютюнник).
  13. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид підмета (2 бали)
    Кожен з нас мріє про щастя.
Відповіді

Відповіді до тестів

Правильні відповіді позначено зірочкою – *

  • Відповіді до I варіанту

    1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у варіанті (0, 5 бала)
      А. танцювати вальс

      Б. знання звичаїв

      В. лист від брата

      Г. дуже швидко *

    2. ПРАВИЛЬНО виділено головне слово у варіанті (0, 5 бала)
      А. ішли співаючи

      Б. мрія про щастя *

      В. берег моря

      Г. прийшли ввечері

    3. Простим є словосполучення (0, 5 бала)
      А. початок навчального року

      Б. засвоїти новий матеріал

      В. вивчив англійську мову

      Г. зупинилися поблизу дому *

    4. Складним є словосполучення (0, 5 бала)
      А. хтось із друзів

      Б. перегляд цікавого фільму *

      В. виконати згідно з планом

      Г. веселитися від душі

    5. Дієслівним є словосполучення (0, 5 бала)
      А. читання вголос

      Б. виконаний ідеально *

      В. п’ятеро учнів

      Г. зрада товариша

    6. Іменниковим є словосполучення (0, 5 бала)
      А. допомога сусідові *

      Б. вивчати сумлінно

      В. дуже голосно

      Г. списавши в зошит

    7. Лише словосполучення наведено в рядку (1 бал)
      А. написав вірш, промінь сонця, опанувати знання *

      Б. Чорне море, посадити город, дорога праворуч

      В. цікавий мультфільм, вітер віє, смачна страва

      Г. кава з молоком, швидко й охайно, міцно тримати

    8. Простий підмет ужито в реченні (1 бал)
      А. Пролетіла зграйка чайок і зникла за лісом щогл (П. Панч).

      Б. Остап із Соломією звернули зі шляху на поле (М. Коцюбинський).

      В. Багато вогнів мерехтіло вдалині (С. Скляренко)

      Г. Сонце сідало за гору, поволі гасло в далеких водах (В. Близнець). *

    9. Речення з простим присудком подано у варіанті (1 бал)
      А. Він з того тяжкого дня перестав ходити до річки (Д. Павличко).

      Б. Лось обтрушував із себе воду й скалки льоду (Є. Гуцало). *

      В. І все одно хтось нам повинен відчиняти двері (М. Стельмах).

      Г. А сніг звичайним став (І. Жиленко).

    10. Речення зі складеним дієслівним присудком подано у варіанті (1 бал)
      А. Ми почали вивчати творчість Зірки Мензатюк. *

      Б. Буде батько проводжати доньку.

      В. Він має бажання вчитися на відмінно.

      Г. Бабуся попросила придбати молока.

    11. Частиною складеного дієслівного присудка інфінітив є у варіанті (1 бал)
      А. Бажання творити добро залишилося зі мною.

      Б. Не вчи вченого їсти хліба печеного.

      В. Дідусь сів перепочити з дороги.

      Г. Чоловік дуже хотів допомогти. *

    12. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид присудка (2 бали)
      Лице було сумним і зосередженим (присудок) (Г. Тютюнник). Складений іменний присудок.
    13. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид підмета (2 бали)
      Михайлик з братом підійшли (присудок) до школи. Складений підмет, виражений словосполученням.
  • Відповіді до II варіанту

    1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у варіанті (0, 5 бала)
      А. шукати вихід

      Б. початок іспитів

      В. надзвичайно яскравий *

      Г. мрія про літо

    2. ПРАВИЛЬНО виділено головне слово у варіанті (0, 5 бала)
      А. потрібний людям *

      Б. уміння співати

      В. дуже багато

      Г. бажання вчитися

    3. Простим є словосполучення (0, 5 бала)
      А. подорожувати селами України

      Б. бігати навколо школи *

      В. дуже виразно читати

      Г. займатися важкою атлетикою

    4. Складним є словосполучення (0, 5 бала)
      А. подарував чудові квіти *

      Б. буду малювати картину

      В. виконати відповідно до наказу

      Г. дехто з нас

    5. Дієслівним є словосполучення (0, 5 бала)
      А. навчаючи музики *

      Б. дуже старанно

      В. сонячний день

      Г. троє друзів

    6. Іменниковим є словосполучення (0, 5 бала)
      А. набрати води

      Б. радісно від почутого

      В. повернутися пізно

      Г. отара овець *

    7. Лише словосполучення наведено в рядку (1 бал)
      А. навчати музики, шість олівців, червоний від сорому *

      Б. пасти овець, читати книгу, день і ніч

      В. весела дівчина, буду працювати, кожен з присутніх

      Г. небесна блакить, склянка соку, найбільш високо

    8. Простий підмет ужито в реченні (1 бал)
      А. Там по лугу ходить табун коней (П. Куліш).

      Б. Один із них легенько струни срібнії торкає (Леся Українка).

      В. Опале листя за водою спливає у вечірній млі (М. Терещенко). *

      Г. Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились (Є. Гуцало).

    9. Речення з простим присудком подано у варіанті (1 бал)
      А. Ні, любий тату, я буду слухатись! (Леся Українка). *

      Б. Весна почала вже вбирати степ у зелені шати… (А. Кащенко).

      В. З тих пір риба стала жити на березі (Е. Андієвська).

      Г. Мені ж треба повну діжечку води натягати (В. Чемерис).

    10. Речення зі складеним дієслівним присудком подано у варіанті (1 бал)
      А. Хлопці намагалися не думати про небезпеку. *

      Б. Туристи сіли перепочити.

      В. Батько порадив синові зайнятися спортом.

      Г. Дно було грузьке й замулене.

    11. Частиною складеного дієслівного присудка інфінітив є у варіанті (1 бал)
      А. Петро продовжував верзти нісенітниці. *

      Б. Командир дав наказ зупинитися.

      В. Жінка попросила освятити хату.

      Г. Зневажати мову материнську – біда.

    12. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид присудка (2 бали)
      Зустріч з ними була небажаною (присудок) (Г.Тютюнник). Складений іменний присудок.
    13. Підкресли граматичну основу в поданому реченні. Визнач вид підмета (2 бали)
      Кожен з нас мріє (присудок) про щастя. Складений підмет, виражений двома займенниками з прийменником.

Автор: Юлія Кривенко

Учитель української мови та літератури Гімназії №85 м. Дніпра.
Детальніше про мене


❤️ Якщо матеріал на сайті був корисним👍 і Ви маєте можливість і бажання підтримати автора, це можна зробити через сервіс Дяка🤗
❗тільки для повнолітніх осіб❗


Поділитися:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

90 / 0,431 / 83.08M